Lasten Prässi treeneissä hallitaan kehoa, tasapainoa ja suunnanmuutoksia erilaisten toiminnallisten leikkien ja treenien avulla. Nopeutta kehittävissä harjoituksissa pääpaino on liiketiheyttä, reaktiokykyä, rytmitajua ja taitoa kehittävissä nopeusharjoituksissa.

Haluamme lasten Prässi-treeneissä panostaa taitoon, voimaan, nopeuteen, kestävyyteen ja liikkuvuuteen nuoren herkyyskaudet huomioon ottaen. Idealtaan samantyylisiä kuin aikuisilla, mutta tietysti ikä huomioiden. Treenit ovat aikuisten ammattilaisten valmentajien suunnittelemia ja ohjaamia ja niiden avulla on tarkoitus kehittää lasten luonnollista liikkumista.

Voimaharjoittelu sisältää lihaskoordinaatioharjoitteita ja voimaharjoitustekniikoiden opettelua sekä nopeusvoimaa esim. erlilaiset hyppelyt ja kuntopallojen heitot. Nämä kehittävät monipuolisesti lihashermotusta, jonka jälkeen lihasmassan kehittäminen murrosiän jälkeen on helpompaa.

Kestävyyden kehittämisessä on suurin ero verrattuna aikuisten Prässi treeneihin, koska maitohapollinen toimintakyky on lapsella vaillinaisesti kehittynyt. Näin ollen kestävyysharjoittelussa ei painoteta maitohapollisia harjoituksia, vaan nopeuskestävyysharjoittelu on pääosin maitohapotonta. Tarkoittaa siis kestoltaan lyhyempiä suorituksia.

Ja mikä tärkeintä haluamme tietysti liikkua iloisessa hengessä, pakottamatta ja toisia kunnioittaen.