Ajankohta: 28.1 - 26.5.2020 tiistaisin klo 18:00

Keho & Mieli:
Hinta: 135 €/kk (yht. 540 €)*
Ryhmän koko: n. 8 henkeä
Kesto: 4kk, sisältää 12 tapaamista
Valmentaja: hyvinvointi- ja ravintovalmentaja, life coach, hieroja ja jooga- ja liikunnanohjaaja Susanna Mendelin-Sonny

* (Hinta sisältää lisäksi salijäsenyyden ja Prässi-treenit Kesto 4 kk, sisältää 12 tapaamista)

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumisaika:Käynnissä
susanna.mendelin-sonny(at)prassi.fi
Kyselyt / tiedustelut: 050 550 7665

Prässin Keho & Mieli -pienryhmä:

Sopii sekä naisille että miehille, jotka haluavat vahvan kehon ja vähentää stressiä arjessa!

Valmennus, joka sisältää kehoa vahvistavia harjoituksia ja ohjelmia unohtamatta palautumista ja kehon sekä mielenhuoltoa. Vahvistetaan erityisesti selkää ja keskivartaloa. Lajeina joogaa, pilatesta ja toiminnallisia core-treenejä. Saat myös ohjeita rentoutumiseen ja stressin katkaisuun sekä mindfulnessin soveltamisesta omaan arkeen. Monipuolinen ravitsemus-ohjeistus auttaa painonhallinnassa sekä vireyden ylläpitämisessä!

 

Ilmoittaudu mukaan

Ilmoittautuminen sähköpostilla: susanna.mendelin-sonny(at)prassi.fi
Kyselyt / tiedustelut: 050 550 7665

Pienryhmässä opetetaan tunnistamaan syvät vatsalihakset, jotka ovat ryhdin ja selän hyvinvoinnin kannalta ne merkityksellisimmät lihakset. Opetetaan todella tehokkaita toiminnallisia vatsaliikkeitä, mitä voi jatkossa tehdä kotiharjoittelunakin helposti. Tutustutaan pilateksen tärkeimpiin syviä lihaksia vahvistaviin liikkeisiin. Tavoitteena keventää ja kaventaa vyötärön ympärysmittaa ja erityisesti saada valmennettaville vahva core eli keskivartalo, muuta kehoa unohtamatta. Vahva core auttaa erityisesti selän kunnossa pysymiseen ja sen kuntouttamiseen, jos selkäongelmia jo esiintyy. Lisätään liikkuvuutta ja koko rangan seudun hyvinvointia kehonhuollon oikeilla liikkeillä. Valmennuksen aikana osallistujat saavat arvokasta tietoa oman kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin parantamiseen ja eri osatekijöiden (uni, ravitsemus, stressi) vaikutuksesta siihen. Kehon ja mielenhuollon harjoituksilla opetellaan rauhoittamaan hermostoa ja sitä kautta koko kehoa. Kattavat kuntotestit ja Kuntosi-sovellus antavat tietoa valmennettavalle koko prosessin ajan. Jokaiselle valmennusviikolle valmentaja ohjelmoi monipuoliset liikuntakalenterit, joten sinun ei tarvitse itse miettiä harjoitusten sisältöjä.

Prässi Keho & Mieli tarkempi sisältö:

Tarkempi sisältö:

  • Kehonkoostumusmittaus ja Kuntosi -laaja hyvinvointitesti sisältäen myös uni ja stressi-asiat
  • Pienryhmäläisille laaditaan omat aiheen mukaiset kuntosaliohjelmat x 2. Saliohjelmissa huomioidaan erityisesti selän ja keskikehon kannalta tärkeät lihasryhmät, tarkka ja yksilöllinen ohjaus
  • Suolistoystävällinen ravitsemusohjeistus (foadmap, gluteiiniyliherkkyyden huomioiva)
  • Toiminnallisen vatsatreenin liikepankki ja pilatesohjelma
  • Stressin ja unen vaikutus kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin (luento ja materiaali)
  • Mindfulnessin soveltaminen omaan arkeen: vinkit kotiharjoitteluun
  • Aerobinen yhteistreeni maastossa
  • Venyttely- ja liikkuvuus –ohjelma, joka edesauttaa kehon liikkuvana pysymistä
  • Selkää ja mieltä hellivä jooga
  • Tiimin oma Facebook tai watsup-ryhmä (vapaaehtoinen), jossa kannustus säilyy myös tapaamisten välissä, mahdollisuus sopia ryhmän yhteisiä harjoituksia
  • Prässin salijäsenyys (4 kk), Prässi-treenit 4 x vkossa, 1 x kehonhuollon tunti vkossa
  • KUNTOSI-sovellus, jonne ohjelmat, ohjeet, harjoituskalenteri ja kehonkoostumusmittaukset tallennetaan (4kk) ja helpottaa omatoimista harjoittelua

TAPAAMISET:

  1. Alkutapaaminen ja hyvinvointitestit, kehonkoostumusmittaus, 28.1.
  2. Kuntosaliohjelman 1 läpikäynti, alavartalo. 4.2.
  3. Kuntosaliohjelman 2 läpikäynti, ylävartalo, 18.2.
  4. Ravitsemustapaaminen (suoliston hyvinvointia lisäävä, tulehdusta ehkäisevä ravinto), 25.2.
  5. Aerobinen harjoitus, Rantakylässä tai Köykkyrissä, 10.3.
  6. Selkäjooga, selän hyvinvointia lisäävä joogaharjoitus
  7. Pilates-treeni kotiohjeineen, 31.3.
  8. Uni ja stressi  –luento, Mindfulness osana stressin katkaisua 7.4.
  9. Venyttelyohjelman läpikäynti, kehonhuolto sekä rentoutusharjoitus, 21.4.
  10. Toiminnallinen vastalihas-treeni , 28.4.
  11. Kehoa ja mieltä hellivä jooga ja rentoutus, 5.5.
  12. Päätöskerta: palaute ja lopputestit, 26.5.

Ilmoittaudu heti mukaan, ryhmään mahtuu vain max.8 henkilöä!

Ilmoittautuminen sähköpostilla:susanna.mendelin-sonny@prassi.fi
Kyselyt / tiedustelut: 050 550 7665