Ajankohta: 17.9.2019 – 17.6.2020

Prässi Juoksu- ja kestävyysvalmennusryhmä:
Hinta: 130€/kk* (yht.1170€)
Kesto: 9 kk, sisältää 16 tapaamista
Ryhmän koko: noin 8-10 henkeä
Valmentaja: Jorma Jokela

*(Hinta sisältää lisäksi salijäsenyyden 3 kk)

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautuminen sähköpostilla:
jorma.jokela61(at)gmail.com, puh: 044-238 8213
Kyselyt / tiedustelut: Sami Alalauri 040-5462294

Liity nyt Prässi Juoksu- ja kestävyysvalmennusryhmään

Onko tavoitteenasi kehittää omaa hyvinvointia ja juoksukuntoa? Tavoitteenasi voi olla oman kunnon kohottaminen, omien aikojen parantaminen, selvitä vaativista juoksutapahtumista esim. Nuts- tapahtuma Kuusamo tai juosta Lontoossa tai Pariisissa Maraton.

Halusimme rakentaa valmennusryhmän, jossa valmennuksen sisältö ja muut palvelut antavat parhaan mahdollisen tuen aloittaa tai kehittyä juoksijana. Valmennusryhmän ohjelma on rakennettu juoksuvalmentaja Jorma Jokelan johdolla ja Jormaa tukemassa mm. saliharjoittelussa ovat Prässin kokeneet valmentajat. Ohjelman sisällössä on otettu huomioon kaikki se, mitä juoksemisesta tulisi teoriassa ja käytännössä tietää. Yhteistapaamisten alussa paneudutaan aina teoriassa harjoituksenteemana olevaan aihealueeseen. Sen takia ryhmässä ei vain suoriteta, vaan samalla opitaan perusteet kestävyysliikunnan harjoittamisesta ja harjoittelusta.

Juoksu- ja kestävyysvalmennusryhmän sisällön lisäksi kaikki Prässi-kuntokeskuksen palvelut ovat osallistujien vapaassa käytössä. Mm. kuntosali käytössä 05.00 – 23.00. Kehonhuoltotunti maanantaisin klo 18.00, Prässi-treenit tiistaina ja torstaina klo 18.00 ja 19.00, lisämaksusta lihashuoltoa / hierontaa Prässin tiloissa urheiluhieroja Matias Keskitalon tarjoamana.

Juoksu- ja kestävyysvalmennusryhmä on tarkoitettu kaiken tasoisille juoksijoille tai juoksemisesta kiinnostuneille. Juoksijoille tehtävät taso-ohjelmat antavat mahdollisuuden kehittää juoksukuntoa omalla yksilöllisellä tasolla. Prässin kuntosalin muut palvelut tukevat ja monipuolistavat kunnon kehittymistä.

Innostavassa ja osaavassa ilmapiirissä hyvä kunto “tarttuu”.
Jokaisella kokoontumiskerralla on jokin ominaisuus/teema jota harjoitetaan.

Juoksu- ja kestävyysvalmennusryhmä tuleville tehdään Kuntosi -kuntotesti, jonka avulla laaditaan henkilökohtainen taso-ohjelma.

Harjoittelupaikkoina käytetään Prässin tiloja, kevyenliikenteen väyliä, läheisiä sorateitä, Rantakylän luonnonkaunista ulkoilualuetta ja urheilukenttää.

Katso edellisen juoksukoululaisen Saran matkaa Terwamaratonilla 2019!


 

Juoksukoulun valmentajana toimii pitkän linjan kestävyysjuoksuvalmentaja Jorma Jokela. Jormalla on valmennuksessa lukuisia eliittitason juoksijoita ja Jorman valmennettavat voittivat vuonna 2018 kahdeksan (8) sm-mitalia. Jormalla on oma juoksutausta ja valmentajakoulutusta monissa eri asteissa. Viimeisenä ammattivalmentajatutkinto joulukuussa 2018.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot

Ilmoittautumiset: jorma.jokela61(at)gmail.com, puh: 044-238 8213
Lisätiedot: sami.alalauri(at)prassi.fi, Puh 040-546 2294

LISÄTIETOJA

Prässi juoksukoulu tarkempi sisältö:

  • Kuntosi -kuntotestit 2 kpl alussa ja lopussa, kuntotestin sisältö: Kehonkoostumusmittaus, lihaskuntotestit, liikkuvuustestit, verenpaine, MaxVo2 (lepotesti), stressikysely, unikysely
  • 16 yhteistapaamista teemoittain, torstaisin klo 18.00.
  • Yksilöllinen juoksuohjelma 9kk
  • Juoksua tukevat kuntosaliohjelmat
  • Venyttelyohjelmat
  • Vatsalihasohjelmat
  • Ravitsemusohjeistus
  • Tiimin oma What’s up -ryhmä
  • Prässin salijäsenyys (9 kk)
  • Prässi kuntokeskuksen palvelut, kuntosali, kehonhuoltotunti ja Prässi-treenit
  • KUNTOSI-sovellus, jonne ohjelmat, ohjeet, harjoituskalenteri ja kehonkoostumusmittaukset tallennetaan
  • Juoksutapahtumiin valmistautumisohjeet
  • Juoksijan varusteet ohjeistukset
  • Juoksijan terveyskunto (mm. hemoglobiini, ferritiini-arvot)

Aikataulu:
17.9  Aloitus-info klo 18.00, Prässi -kuntokeskus -kahvio
26.9 Kuntosi-kuntotesti, Prässi -kuntokeskus
3.10 Peruskestävyys, kestäyyden perusteet, lyhyt luento ja harjoitus
10.10 Peruskestävyys, maasto + lihaskuntoharjoittelun läpikäynti
24.10 Vauhtikestävyys, vauhtikestävyyden perusteet lyhyt luento ja harjoitus
7.11 Juoksijan voimaharjoittelu / voimaharjoittelun perusteet lyhyt luento ja harjoitus salilla
14.11 Peruskestävyysharjoitus ja juoksijan lihashuolto
28.11 Vauhtikestävyysharjoitus
12.12 Ouluhalli, intervalli-tyyppinen vauhtikestävyysharjoitus

Tarkempi jatko-ohjelma keväälle suunnitellaan juoksijoiden kehittymisen ja ryhmän mukaan.

Kokoontuminen alustavasti aina torstaisin Prässin kuntokeskuksessa klo 18.00

Ilmoittautumiset ja lisätiedot: jorma.jokela61(at)gmail.com, puh: 044-238 8213 Lisätiedot: sami.alalauri(at)prassi.fi, Puh 040-546 2294