Ajankohta: Käynnistyy kun ryhmä täysi

Selkä ja suolisto kuntoon:
Hinta: 140 €/kk (yht. 420 €)*
Ryhmän koko: n. 8 henkeä
Kesto: 4kk, sisältää 12 tapaamista
Valmentaja: hyvinvointi- ja ravintovalmentaja, life coach, hieroja ja jooga- ja liikunnanohjaaja Susanna Mendelin-Sonny

* (Hinta sisältää lisäksi salijäsenyyden ja Prässi-treenit Kesto 4 kk, sisältää 12 tapaamista)

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumisaika: Syksy 2019
susanna.mendelin-sonny(at)prassi.fi
Kyselyt / tiedustelut: 050 550 7665

Prässin selkä ja suolisto kuntoon pienryhmä:

Oikutteleeko selkä aika ajoin? Onko suoliston kanssa ongelmia? Turvotusta, närästystä, kipuja? Kertyikö kesän aikana vatsan ympärille ylimääräistä? Onko laiska ja vetämätön olo? Tuntuuko siltä, että nyt tarvis tehdä jotain oman kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin eteen?

Vastaus on tässä: Prässin selkä- ja suolistovalmennus!

Faktaa:

  • 1/10 suomalaisista ollut vuoden sisään selkävaivoista lääkärissä.
  • 1/3 suomalaisista kärsinyt kuluneen kuukauden aikana selkävaivoista.
  • 4/5 suomalaisista kärsii elämänsä aikana selkäkivuista.
  • 1/3 suomalaisista kärsii toiminnallisista vatsavaivoista ilman varsinaista diagnoosia

 

Mikään kohta kehosta ei vaivaa suomalaisia kuten selkä ja suolisto! Siksi selän ja suoliston hyvinvointi on aihe, josta jokaisen on hyvä olla kiinnostunut. Tässä valmennuksessa satsataan erityisesti selän hyvinvointiin, ryhdin kannalta olennaisiin syviin lihaksiin sekä suoliston parempaan kuntoon. Ryhmä soveltuu loistavasti sekä miehille että naisille.

Ilmoittaudu heti mukaan, ryhmään mahtuu vain 6-8 henkilöä!

Ilmoittaudu mukaan

Ilmoittautuminen sähköpostilla: susanna.mendelin-sonny(at)prassi.fi
Kyselyt / tiedustelut: 050 550 7665

Pienryhmässä opetetaan tunnistamaan syvät vatsalihakset, jotka ovat ryhdin ja selän hyvinvoinnin kannalta ne merkityksellisimmät lihakset. Opetetaan todella tehokkaita toiminnallisia vatsaliikkeitä, mitä voi jatkossa tehdä kotiharjoittelunakin helposti. Tutustutaan pilateksen tärkeimpiin syviä lihaksia vahvistaviin liikkeisiin. Tavoitteena keventää ja kaventaa vyötärön ympärysmittaa ja erityisesti saada valmennettaville vahva core eli keskivartalo, muuta kehoa unohtamatta. Vahva core auttaa erityisesti selän kunnossa pysymiseen ja sen kuntouttamiseen, jos selkäongelmia jo esiintyy. Lisätään liikkuvuutta ja koko rangan seudun hyvinvointia kehonhuollon oikeilla liikkeillä. Valmennuksen aikana osallistujat saavat arvokasta tietoa oman kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin parantamiseen ja eri osatekijöiden (uni, ravitsemus, stressi) vaikutuksesta siihen.  Kattavat kuntotestit ja Kuntosi-sovellus antavat tietoa valmennettavalle koko prosessin ajan.

Prässi Keskikeho ja selkä -kuntoon tarkempi sisältö:

Sisältö:

  • Kehonkoostumusmittaus ja Kuntosi -laaja hyvinvointitesti sisältäen myös uni ja stressi-asiat
  • Pienryhmäläisille laaditaan omat aiheen mukaiset kuntosaliohjelmat x 3. Saliohjelmissa huomioidaan erityisesti selän ja keskikehon kannalta tärkeät lihasryhmät, tarkka ja yksilöllinen ohjaus
  • Suolistoystävällinen ravitsemusohjeistus (foadmap, gluteiiniyliherkkyyden huomioiva)
  • Toiminnallisen vatsatreenin liikepankki ja pilatesohjelma
  • Stressin ja unen vaikutus kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin (luento ja materiaali)
  • Aerobinen yhteistreeni maastossa
  • Venyttely- ja liikkuvuus –ohjelma, joka edesauttaa kehon liikkuvana pysymistä
  • Selkää ja mieltä hellivä jooga
  • Tiimin oma Facebook tai watsup-ryhmä (vapaaehtoinen), jossa kannustus säilyy myös tapaamisten välissä, mahdollisuus sopia ryhmän yhteisiä harjoituksia
  • Prässin salijäsenyys (3 kk), Prässi-treenit 4 x vkossa, 1 x kehonhuollon tunti vkossa
  • KUNTOSI-sovellus, jonne ohjelmat, ohjeet, harjoituskalenteri ja kehonkoostumusmittaukset tallennetaan (3kk) ja helpottaa omatoimista harjoittelua

Aikataulu (alustava):

Alkutapaaminen ja hyvinvointitestit, kehonkoostumusmittaus

Kuntosaliohjelman 1 läpikäynti, alavartalo

Kuntosaliohjelman 2 läpikäynti, ylävartalo

Ravitsemustapaaminen (suoliston hyvinvointia lisäävä, tulehdusta ehkäisevä ravinto)

Aerobinen harjoitus, Rantakylässä tai Köykkyrissä

Pilates-treeni

Kuntosaliohjelma 3 läpikäynti, keskivartalo

Uni ja stressi  –luento

Venyttelyohjelman läpikäynti, kehonhuolto sekä rentoutusharjoitus

Syvät vatsalihakset treeni

Selkää hellivä jooga ja rentoutus

Lopputapaaminen ja kehonkoostumusmittaukset
Ilmoittautuminen sähköpostilla, ilmoittautumisaika: Syksy 2019
susanna.mendelin-sonny@prassi.fi,

Kyselyt / tiedustelut: 050 550 7665

Palaute aiemmasta kurssista: Osallistuin Susannan Keskikeho ja selkä kuntoon -ryhmään  syksyllä 2018. Susannan jämäkässä, mutta lempeässä ohjauksessa ja hänen sekä mainion ryhmän tuella sain selkäni todella hyvään kuntoon. Kokonaisvaltainen valmennus vaihtelevine sali- ja kotiharjoitteluohjeineen unohtamatta ravinto-ohjeita ja kehonhuollollisia harjoitteita. Suosittelen! Kiitos Susanna!❤-Sari  Sarvela-

 

Ilmoittaudu heti mukaan, ryhmään mahtuu vain max.8 henkilöä!

Ilmoittautuminen sähköpostilla:susanna.mendelin-sonny@prassi.fi
Kyselyt / tiedustelut: 050 550 7665